5 Ocak 2010 Salı

Bir "masumiyettir" tutturmuşuz gidiyor..

Bu gün karşıdan karşıya geçen bir kediye "çok masum yahu" derken buldum kendimi.. Düşündüm sonra.... "3dk sonra kıskançlık/tahammülsüzlük yüzünden rakip kediyi tırmalayıp tarumar edecek, rastladığı ilk dişiye çırpınışını/karşı koyuşunu görmeksizin tevacüz edecek, önünden alınan 2gr mama için x bir başka kedinin gözünü oyacak.....

"Bu mudur?" dedi iç sesim... bu mudur yani en masum olanımız?

Neden var bu masumiyet arayışı hayatımızda bilmiyorum... Yahut öyle söylemeyeyim de; neden söz konusu bir başkasıyken ısrarla ak kaşığı referans alıyoruz, yahut neden adam olma kıstasları arasında bu meled, burada bocalıyorum..

Kim bu ak kaşık?

Bebeler mi dediniz?
Kıskançlık yüzünden birbirlerine neler yapabildiklerini görmemişsiniz derim.. Bir de imkanları olduğunu düşünün... parmaklar kavrayabilse mesela rakip bebenin saçlarını? Hıı? Nasıl olur?

Dünya şekilci... hayat şekilci.. "bel altına vuruyoruz masumiyeti sıklıkla"... Bakmayın öyle, siz de yapıyorsunuz bunu.. 40 defa yazdım; "ali'den veli'den kendinizi çok çok farklı sanmayın; yanılırsınız" diye..

Listesi 2 ortalı deftere dahi zor sığan birine, nasıl bir gözle bakarsın mesela? samimiyetle düşün.. Hemen yargılayıp infaz ederiz; bu masum, ama o değil diye.... biri pamuk prenses diğeri tü kaka olur...

Kim ben bakmam diyebilir ki zaten? Ola ki dedin uzaktan bakınca... E bir evlenmeye kalk bakalım; sindirebiliyor musun o 70 kişiyi, o zaman görelim.. (euehe dur aklıma bir karikatür geldi; onu ekleyeyim)



Neymiş sınır?
"Senden fazlasını mı yapmamış olacak?" Dürüstçe mi şimdi bu? Yahut dürüst olup olmamasının bir önemi var mı? Buradan bak bir de olaya...

Kim bu ak kaşık?
8 Yaşındaki yiğeniniz mi? yoksa karşı masadaki tertemiz yüzlü, boncuk gözlü dünya güzeli kız mı?
Bir ömür "temiz yüzlü" dendi mesela öküze.. arkasında 1 intihar eden sevgili, 2.5 evli kadınla sex, kırılmış bilmem kaç kalp, sokağa terkedilen bir kedi.... sayayım mı daha?


İyi-Kötü, Benzer-Farklı ayrımlarını anlayabiliyorum bak... Onlarda sorun yok..

Ama kimsenin ak kaşık olmadığını bile bile şu "masumiyet" işini sokmuyormuyuz olmadık yerlere.. işte orada benim devreler sapıtıyor.. Kendim yapmadığımdan, küçümsediğimden falan değil; yanlış anlaşılmasın.. Çok sorgular Öküz hayatı... Yapıp da, hemen akabinde yukarıdaki iç seslerle 40.000 kez karşılaştığımdan bütün bunlar..

İmkanların olmayışı, henüz vukaatsiz olmak, yahut başkalarının bilmiyor olması, kimseyi ak kaşık yapmaz diye düşünüyorum..

Dudakları köfte dudak merakımın içine etse de, doğru demiş sezen aksu: "masum değiliz.. hiç birimiz"........

Sonradan eklenen not:
Bir de olayın şöyle bir boyutu var:

Yaratılışımız/doğamız gereği yaptığımız şeyler, neden lekelesin bizleri?
Madem hamurumuz böyle, neden yargılıyoruz, yargılanıyoruz?

Kedisinden tavşanına hemen her canlı kıskançsa eğer.. varsa evrimimizde/yaratılışımızda/doğamızda bu? neden kıskançlık tü kaka mesela? Neden kimileri "ben kıskanç değilim ki" gibi "bence" beyin özürlü bir deyişle övünür kendileriyle?..

Masumiyet dediğimiz şey, ya çok başka bir şeyse mesela?

Ya hepimiz masumsak aslında?

19 yorum:

MeL jones' dedi ki...

Masumiyet,insanın günahsızlığa olan özlemi bence.
Yanlış şeyleri yapmanın verdiği pişmanlıkla aranan bir şey.
Yaptıklarımızdan,gördüklerimizden,tiksinti veren,bok götüren herşeyden uzaklaşıp "masum" birşeylerle huzur bulmaca.
Sezen haklı,masum değiliz hiç birimiz.
Ama olay masum olmak değil,olay pişman olabilmek bence.
İnsan hata yapmalı,pişman olmalı.
"yaptıgım hiç birşeyden pişman değilim" safsatasıyla zaman geçiren bir idiot olmamalı.
yani pişman olup,ders çıkarmalı.
böyle bişe işte öküz.
gece gece çok konuştum.
öpenzz bebeyim :)

birfincankahveiçinbirpenny dedi ki...

yadsınamaz bir gerçekte var ki en masum olanımız genelde en salak olanımız oluyor...insanın doğasında var bir kere şerefsizlik...(allam akşam carriers i izledim hala etkisindeyim :) )

Özgür dedi ki...

İntihar eden sevgili ölmemiştir inşallah :S
İnsanın başına gelecek en kötü şeyler silsilesinden bir tanesi ya. Başıma öyle bir şey gelse ömür boyu tövbe ederim aşka meşke heralde.

En sonda da söylediğin gibi, masum değiliz hiç birimiz. Masum, temiz olduğunu iddia eden varsa benden uzak dursun. En çok ondan korkarım ben...

penelope dedi ki...

masumiyet arayışımız büyük ihtimalle kendimizde olmayışından ya da bi bakıma kirli hissettiğimizden galiba.en azından benim için öyle..masum olduğunu düşündüğüm şeylere bakınca aslında ne kadar da bu kavramdan uzak olduğum ortaya çıkıyor..adamın tavırlarından tilki olduğunu anlıyorum ve ona göre kurulmuş düzeneklerle davranıyorum.ama karşı masadaki kız adamın tilki tarafını sezemıyor ve oldukça rahat ve olduğu gibi davranmaya devam ediyor.o görmüyor ama ben görüyorum adamın kafasındaki konuşma balonunu: "ehehehe tamam ayar bu kız ..bi kaç muhabbet sonra bara gideriz ...oldu oluuum bu iş.."
o halde p ise q = kız saf ve masum ,ben ...allah beni iflah etsin...masum filan değilim be be..
yani bknz.örnekteki üzere oluşuyor masum ve değil kavramları bende..
ki masumiyet de göreceli bi kavram sanırım.sana göre masum bana göre değil ..belki..
ve sevgilin senden önce sevmemiş sevişmemişse masum ,sevgilin olduktan sonra ciğerini sökse bile ...böyle de bi anlayış.
ve çocukların masum olmadığını düşünüyorum ben de babası olmayan çocuğa en rahat " senin babaaaan yoooookkk ahahahahah " diyebilen rahatlığa ve acz e de sahipler.:)yine de temiz bi gülümsemeyle ve sorulan pazarlıksız sorularla içimizde masum imajını kazanırlar..
kirliyim kirlisin kirli..ama biz buna büyümek diyoruz..ve masumiyet..çok mu şart..

Sokak Kedisi dedi ki...

Masumiyet arayışının temelinde koşulsuz teslim olabilmek için güven duyabilme gereği yatıyor belki de...

Pislik en çok beyazı kirletir sanarak yaşıyor gidiyoruz, halbuki kir görünemediği yerde daha kolay barınmaz mı?

Masumiyet de gel geç işte.. Bu saniye masum olabilirim ama gelecek saniye ne hinlik peşinde koşacağımı ben bile bilemezken ...

Sevdim yazıyı..

Dayı'dan ne haber bu arada ???

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

Bir de olayın şöyle bir boyutu var:

Yaratılışımız/doğamız gereği yaptığımız şeyler, neden lekelesin bizleri?
Madem hamurumuz böyle, neden yargılıyoruz, yargılanıyoruz?

Kedisinden tavşanına hemen her canlı kıskançsa eğer.. varsa evrimimizde/yaratılışımızda/doğamızda bu? neden kıskançlık tü kaka mesela? Neden kimileri "ben kıskanç değilim ki" gibi "bence" beyin özürlü bir deyişle övünür kendileriyle?..

Masumiyet dediğimiz şey, ya çok başka bir şeyse mesela?

Ya hepimiz masumsak aslında?

@Mel Jones: "yaptıgım hiç birşeyden pişman değilim" safsatasıyla zaman geçiren bir idiot olmamalı." :))
Yaklaş alnından öpeyim:)

@birfincankahveiçinbirpenny: şerefsizlik demeyelim yahu.. o kadar değil.. kabullenememekle ilgisi yok; ama öyle olduğumu asla sanmıyorum mesela..

Bünyenin güttüğü tonla esnek mevzu var... hangisinden ne kadar alacağını kullanıcıya bırakmış sistem.. Masumiyet bu sınıfta bir şey mi? bence değil.. ama tartışırız elbet...

@Mr_lonely: Vardır elbet pisliğe/kire hiç bulaşmamış birileri.. mesele iki boyutlu: a) kir/pislik dediğimiz şey aslında hayatın ta kendisiye? aslında kirli değilse onlar boyutu.. b)öyle olsa dahi, "henüz" derim ben... henüz bulaşmamıştır pisliğe.. sınanmamıştır bünye kıskançlıkla, cinsel açlıkla vs..

@Penelope: Nihayet açabildin kendine bir blog ha:)) e hayırlı olsun bakalım.. Yaz ama sık sık...

Büyümek? belki de... daha çok, yaşanmışlık, sınanmışlık diyelim..
Teşekkür ederim cömert yorumların için..

@Sokak Kedisi: "koşulsuz teslim olabilmek için güven duyabilme gereği" ...... e kedilere ne diye atfediyoruz peki bu zamazingoyu?:)

Mesele bence özetle şu: iyi-kötü ayrımını, masum/masum değil ile karıştırıyoruz..

Olay burada sanırım..

Hepinize çok teşekkür ederim samimi paylaşımlarınız için..

özgün dedi ki...

bebekler masum bence saç çekerek ne kadar acıtabilirsin ki birinin canını?
gerçekten can acıtan şeyler ihanet, yalan, kalp kırmaktır.
hem bebekler saç çeker 30 saniye sonra sarılır...
büyüdükçe öğreniyorlar kötü olmayı.
kediden köpekten bile masumdur bebekler,
hayvanlar bir içgüdüyle doğar daha üstündür doğaya karşı ama bebekler doğduğunda neredeyse 1 yaşına kadar pek anlatamaz derdini.O kadar saf oluyorlar ki kendi bebeğin olunca anlarsın daha iyi.
Bir de "meled" değil mered olacak sanki

Aslısın dedi ki...

Yazının ilk paragrafından itibaren "masum değiliz, hiç birimiizz" şarkısını söylemeye başladım. Sonunda şarkıya göndermeyi görünce, fark ettim bunu da.
Çocuklar masum değil, dolaysız. Doğrular, ahlak vs henüz kafalarına sokulmadan istediklerini yapma, söyleme özgürlüğü ile geliyorlar, dünyaya.
Masumiyeti seksle çok bağdaştırıyoruz gibi geliyor. Erkeklerin masum kız arayışları da az seks hatta hiç seks yapmamışı aramalarından geliyor bence. Böylece ilk olacaklar, akıllarınca tek olacaklar.
Karikatür süper, durumu da iyi anlatıyor aslında :)

not: bu arada 2,5 evli kadın nedir yaaa :) Mutlaka mantıklı bir açıklaman vardır, boşanmak üzeredir, evlenmek üzeredir vsvsvs ama çok komik. Gözümün önüne cücük kadar bir kadın geldi, buçuk kadın :)

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

@Özgün: Yanılıyorsun bence.. "bence"..

@Aslı: :)) "Henüz masum olman"; ne derece "masum" dur ki? 8 oldu farkındayım; ama son bir kez de o açıdan bakalım olaya...

Erkeklerin o arayışına girme hiç; boşver.. o, bu blogda barınamayacak biçimde ucuz bir şey...

:))Güldürdün akşam akşam... buçuk = half sex diyelim.... detaya girip konuyu cozutturmayalım:)

:) saol Aslı...

özgün dedi ki...

:)) nasıl bir annelik hormonuyla yazdıysam iki kere çıkmış yazım "hayırr bebekler masumdur diye" kusura bakmayınız.

Mademoiselle Coco dedi ki...

Sığlığımıza ya da benciliğimize gelip, düşüncesizlikle aslında istemeden, senin deyiminle "masumiyet" tanımını aşan kötülükler yapabilmişizdir ama önemli olan bilerek ve isteyerek kötülük yapmamak. Bu en azından 21. yüzyılın en makul masumiyet kriteridir benim için. Niyet önemli diyerek, gerçekten o masum olmayan "kötü"lerle haşır neşir olmamanı yürekten temenni ederim.

Bu arada şükür kavuşturana, yılbaşı devirdi seni diye düşünüyordum ben de! :) Sağlam mı kaporta; kol, bacak, kaş, göz yerinde midir?

Sokak Kedisi dedi ki...

Kedi mecbur hayata tırnaklarıyla tutunmaya...

"iyi-kötü ayrımını, masum/masum değil ile karıştırıyoruz.."

Kötü ve iyi bile göreceli kavramlar günümüzde; duruma göre yorumlanır halde herşey.

Ayrıca Mademoiselle Coco'ya katılıyorum, yüreğe bakmak lazım öncelikle.

Sevgiler

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

@Özgün: Estafrullah.. farketmemiştim dahi.. daha sık paylaşın lütfen fikirlerinizi..

@Coccom Chanelim, Sokak Kedim: İşte bence de orada asıl nokta... masum-masum değilden öte, iyi-kötü olmak gerçek bu hayatta sanırım.

İyi-kötünün göreceli olduğuna da inanmıyorum ben. Şartlar gereği yaşanılan şekilsel ayrıntılara odaklanırsak; evet, elbette çetrefilleşebilir bazı kavramları tanımlamak.. Ama iyi-kötü ayrımını asıl yapacak şey, çok daha derinlerde bir yerde sanırım. Beynin cücük noktası mı diyeyim, Allah korkusu mu diyeyim, ruh/maya/öz falan mı diyeyim bilemedim..

Ama ben kötüyü gördüm... nasıl düşündüğünü/kafasının nasıl çalıştığını hissettim.. korktum..
hemen akabinde, ne denli farklı olduğumu görüp onur duydum..

// Coco'ya not1: Öküz asla kötü değil; yukarıda yazdığım görece ayrıntılar hariç, şu yaşına kadar "bilerek" hiç kötülük yapmadı.. ayrıca, bu denli iddalı bir cümle kuracak kadar da kendinden emin.

Cocco'ya not2: Yok be... evcimen adamım ben.. aile saadeti:)) missss...

Ha bu arada Avatar'ı seyrettim az önce.. Muhakkak gidin; oldukça! iyiydi.. (Ben ki pek sevmem science-fiction türevi filmleri) *Hatta mümkünse benim gibi 3d izleyin..

Nesobaby dedi ki...

Bebekler de masum kediler de masum hihihihi :) herkesin içinde masumluk var ama çevre koşulları ile gitgide azalıyor. Belkide bu dünyadaki en masum yaratıklar meyve sebze ve çiçekler :) Fazla masum olmak iyi bir şey değil bu sefer etrafa karşı güçsüz kalıyorsun ve ezilmeye mahkum oluyorsun. yaşadığın ilişkiler de elinde kalan masumiyeti götürüyor bir de kız arkadaşlar vardır " sakın ipleri elinden bırakma, kötüyü oynaki karşındaki kıymetini bilsin " diyenler. Ben de çok var onlardan hatta ben bile deneyimlerime dayanarak bazen öyle bir arkadaş oluyorum :) ama hayatının ve doğanın kanunu bu. Ezmezsen eziliyorsun. Tabi doğru kişileri ezmek lazım . Masumiyeti de aramamak lazım asıl konu oysa. Çünkü günümüzde kıt kaynaklar arasına girdi.

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

@Nesobaby: İşte kimileri şartlar çok çok marjinal bir biçimde zorlamadığı taktirde ezmemeyi seçiyor..

Vakit kaybediyor belki; ama etrafından dolaşmayı tercih ediyor yine de..

MeL jones' dedi ki...

öküzzz yaklaştım hadi öp! (:
ama en "masumundan" bir öpücük olsun pilis (:

Oyuncak Tren dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Oyuncak Tren dedi ki...

Aha okudum işte. Haklısın, haklısın da dört ayaklısın Öküz'cüm. :)

Bütün bu yaşanmışlıkların bir de yıpranmışlık payı oluyor. Bu yüzden insanlar kafa dinlemek ve emin olmak istiyorlar karşısındakinden, yani benim yediğim herzeleri yemesin, attığım kazıkları atmasın, içim rahat olsun öküz olayım ama boynuzlanmayım....

Yalnız bu kadar çok şey yaşadıktan sonra o durağanlık da yaramıyor bünyeye, sonra al Issız Adam, al Issız Kadın. Sendromsal ilişkiler...

"Seni en iyi nasıl biri anlar zannediyorsun" sorusuna verdiğin cevapla ilgili aradıkların. Feci çuvalladığım oldu gerçibenim bu loto-toto analiziyle çıktığım insanlarda... :)

Katılıyorum görüşlerine Öküz'cüm.

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

ha şöyle:)....
ama ben de pek güzel yazmışım yahu:P

serseri olmamak, ne istediğini bilmek, tutarlı olmak, hedef uğrunda bedel ödemeyi göze almak vs.. bu konulara odaklanmalı..

tenk yu şımarık:))