9 Eylül 2009 Çarşamba

biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

Sosyal içerikli yazı yazmayayım diyorum şuraya. Sırf eğlencelik olsun; vur patlasın çal oynasın diyorum(ki ne sevimsiz bir laftır bu 'VPÇO')...

Ama ne mümkün; kusuyor bünye. Yazmam, deşarj olmam lazım.

Şükür Kadıköy'de bir sorun yok; ama İstanbul'un yarısı can pazarında bugün.
10'larca ölü, trilyonlarca maddi zarar var..

Aklım almıyor, almak istemiyor...
Böylesine bir manzarada dahi kimilerinin tek derdi, daha çok-daha hızlı yağma yapabilmek.

Lcd televizyonundan tut, 30kg'luk koca koca boya kolilerine..

Nasıl üşüşmüşler ortalığa saçılan mallara.. yüzler nasıl mutlu... 3 adım ötede kıyamet kopuyor, 3 adım beride 100'lerce kişinin gözlerinin içi ışıl ışıl.

Mesele, olayın 2 adım ötesinde yağma yapılması da değil. Bu şey gibi: yolda yürürken cebimden para düşüyor, arkamdaki adam olayı gördüğü halde usulca yerden paramı alıp ters yöne gidiyor.

Yahu ne tip vicdanlarınız var sizin? Nasıl insanlarsınız? Çocuk olsa eyvallah diyeceğim; düşünemez, gaza gelir vs.. Ama koca koca adamlar, kadınlar..

Utamadan uzatılan tv kameralarına röportaj veriyorlar!

Nasıl kullanacaksınız o ÇALDIĞINIZ eşyaları? hiç mi rahatsız olmayacak vicdanlarınız elalemin yanan canından fayda sağladığınız, ÇALDIĞINIZ için?

O ortamda ne tip bir insanın aklına "oh oh mallara bak.. amma para ederler; alıp kaçayım" vs gelir?

Siz insansanız ben neyim? ben insansam siz nesiniz?

Müslüman ülkeyiz bir de, öyle değil mi? halk şöyle asil böyle asil.
Başörtülü kadınlar, delikanlı erkekler dolu ortalığa saçılan malların üzerinde.

Apaçiler gibiler.. Gözleri dönmüş!

Yaptıkları işin farkına varıp çaldıklarını geri vereceklerine inanmak istiyorum; ama polyanna'cılık da bir yere kadar.

Herneyse...

Yanlış bir şey söylemek istemiyorum. ama birilerine okkalı bir küfür etmem lazım.
(ki ettim zaten başlıkta, haberiniz yok)

3 yorum:

iris dedi ki...

yanlış bir şey söylemiş olmazsınız, zaten olan biten toptan yanlış...

insanlar ölüyor, birileri hala rant, birileri hala oy, birleri yağma telaşında... ya biz "insan" değiliz, ya onlar...

insanlar bunca felaketi yaşarken, nasıl şerefsiz, haysiyetsiz insanlar ki bunlar, porselen tabak, tv. veya "herhangi bir şey" düşünüp, çalabiliyorlar?! "ben almasam nasılsa başkası alacak" mantığıyla hareket ettikleri için geri vermeyi bırakın, bence göğüslerini gere gere anlatırlar...

Özgür dedi ki...

Şerefini evde unutup sokağa çıkmış insanların içerisinde yaşıyoruz. Evet onlar şerefsiz, hem de önde gideni. İnsanlarımızı ölü soyucu haline getirenler bence orada yağma yapanlardan daha şerefsiz!

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

mr_lonely: hırsızlığın fakirlikle doğru orantılı bir şey olduğuna açıkçası inanmıyorum. tıpkı rüşvetin düşük maaşla ilgisi olmadığı gibi.

ahlaki bir mesele bu.
doğru kafadaki bir insan, hiç bir ekonomik şartta 'çalmaz, rüşvet almaz' diye düşünüyorum.

paylaşım için her ikinize de teşekkür ederim iris ve mr_lonely.